Geng suka senyum

Sunday, January 5, 2014

MAKANAN ARAB


Ok. hari ni saya nak bercerita sedikit, dengar tu sedikit sahaja. hehe tentang makanan orang Arab. Masyarakat Arab lebih kurang dengan masyarakat Malaysia juga makanan asasinya adalah nasi. tapi yang uniknya orang arab mereka lebih suka makan secara beramai-ramai dalam satu dulang yang di isi dengan nasi dan lauk pauk seperti daging dalam kuantiti yang banyak. kalau kita orang Malaysia boleh dimakan untuk 20 orang makan untuk satu hidangan. di sebalik makan secara beramai-ramai ni mereka dapat :

1. Makan bersama-sama.
 2. Mengeratkan hubungan.
     3. Berkongsi rezeki yang ada.



terus jadi kenyang bila tengok gambar ni.. sanggup makan?????


sokseksoksek  :  rezeki yang dikongsi akan membawa barakah.

12 comments:

bibi ashikin said...

ya allah, mcm tidak sanggup mau mkn :) sangat besar. hehe.

Nurul Qalysa said...

bibi ashikin : hahaa... xlalu nk mkn..

fadh leyanie said...

panggang seketul macam tu,.hihi..xlalu..:D

Nurul Qalysa said...

fadh leyanie : hehe dengan kepala x di buang mn nk lalunya..hehe

Nanie said...

hahaha serius x sanggup!

Nurul Qalysa said...

Nanie : hahaaa just see bole...

Niena Reen said...

Adoyaiii.. Tak lalunya tengok.. Uhuhuhu.. >.<

Purnomo Jr said...

sedappp sangat :)

Nurul Qalysa said...

Niena Reen : kalau potong kecik-kecik bagi Niena Reen mkn agak2 lalu kot.. hahaa

Nurul Qalysa said...

Purnomo Jr : yumyum...hehee

eyqa yushaiza said...

err.. ermm.. heee.. tetibe dah kenyang *speechless* O.O

Nurul Qalysa said...

eyqa yushaiza : heheeee nnt kt mkn lg yerrr