Geng suka senyum

Tuesday, March 29, 2011

BILA TERASA BOSAN

Bila Terasa Bosan

kadang-kadang terasa bosan eh eh perlu ke nak ulang tajuk kat atas??..huhu  tak tau nak buat ape?

meh sini nak bagi cadangan ckit:

1. makan??..
kebanyakan orang kalau bosan cari makan tak semestinya time lapar jer...2 yang ramai rakyat kita yang obesiti,makan boleh tak salah tapi pandai-pandai pilih la jangan amik makanan yang terlalu berminyak dan berlemak ok?


2. tido??
ha bab ni tak payah kate kat orang  aku sendiri pon time bosan sangat tido jer hehe...tp ada tapinye jangan sampai tak ingat dunia suda tu tido tahap cola..tau tak binatang yang nama cola yang kat kutub tu lebih kurang beruang kutub kowt eh ye ke?, kalau bab tido bagi kat dia la.

ni la cola 
3.baca buku
ermmm tak kisah lah buku ape pon,al-quran ke,karton,majalah,surat khabar,novel,resipi yang boleh tambah ilmu sikit.kalau aku aku suka baca novel hehee.



4.melayari internet
ha yang kalau duk mengadap cam tak heingat dunia.. tak semua boleh sebab internet kadang tak dapat ada banyak sebab(macam-macam alasan),tak ada broadband,internet slow,tak de wireless ,tak dapat wifi jiran sebelah(ade passwd la plak nak curi tak leh hehe..)and so on...antara yang selalu bukak fb,blog ha jangan bukak yang tak elok dose tau..orang tak nampak TUHAN nampak...skodeng blog orang ok??...

kucing ni pon da maju

5.tengok tv
ha ni la yang selalu aku buat kat umah time borin,hentam jela cite pape pon, layan jer
tp kalau cite antu seram-seram aku tak berapa suka tengok malam ngigau...tetiba bangun tengah malam p cekik member sebelah tak ke naiyer...uishhh bahaya.


xde la seram mana tekejut beruk ja hehe

6.shopping
bukan beli pape pon just cuci mate, tiap kali beli belah pon aku beli aku blah aku beli blah(xbayar hehehee) uishhh aku tak  buat cam tu sje jer..



7.jalan-jalan
nak jalan-jalan pon kena ade kenderaan gak..larat ke nak jalan kaki pegi sana sini,

8. bersenam/beriadah
petang-petang tu bawak-bawak la bersenam jangan asyik duk membuta jer cergaskan badan dan minda sikit.

9. dengar radio
selalu radio favourite mix , hit and  hotfm lagu best.

ulasan : majulah sukan untuk negara..eh2 tiada kaitan yang idop atau yang mati

2 comments:

Anonymous said...

hahah knape mkn mesti no 1 ? kenape kenape?????
kantoiii di situ. lalalala

eh kalo bosan bnde paling best adlah tdo n ronde2 ambik angin. tu pon kalo dh bosan sgt ngadap lptop 24 jam. ngehngeh

Nurul Qalysa said...

S!l4h : hehee ape2 pon mkn pnting..