Geng suka senyum

Friday, March 25, 2011

RAHSIA SENYUMAN


lama xb'kumandang ase rindu plk kat blog ni,

Assalamualaikum...(sebelum baca entry ni kena senyum dulu lantak korang lah nak senyum sorang-sorang pon xde sape nak marah pon)..

okeyh hari ni kita b'cakap pasal *RAHSIA SENYUMAN*,kalau korang nak tau senyum pun ada rahsia gak bukan manusia ja suka berahsia ni.ikut pendapat nuyu saintis senyum dan ketawa adalah satu senaman yang berbentuk joging dalaman(jangan duk pikir lagu mana organ dalam badan joging) sebab dia merangsang seluruh urat saraf badan dan baek untuk sistem saraf otot otak.

kalau korang ketawa sebanyak 100kali dalam masa 24 jam ibarat bersenam 10 minit tau tak tau tak!!!
dan  sebanyak 17 otot muka digunakan berbanding ketika mengerutkan dahi.
opppssss terlebih suda..hehe

senyum ni boleh rendahkan tekanan darah tinggi,tambah kandungan oksigen dalam darah.

pendek kata di ulang 'pendek kata' panjang xkata pape...kanak-kanak lebih banyak ketawa berbanding orang dewasa.kanak-kanak yang umur 4 hingga 6 taun ketawa 400 kali berbanding orang dewasa 15 kali.

senyuman yang diakhiri dengan ketawa boleh aktifkan kimia badan dan rendahkan risiko penyakit jantung,tekanan darah tinggi,strok dan ulser.

senyuman yang ikhlas boleh menyerikan perasaan orang lain,menyejukkan hati sedang marah dan mampu memulakan ikatan.

haaa mulai hari ni saat ni and ketika ni silalah ketawa tp jangan melampau suda nanti orang kate kamu xbetul plak...hehehe


ulasan: smile peace.....ada tak orang ketawa sampai terkentut??...hehehe

6 comments:

nonieyHanani said...

tp masalahnye..ble kite snyum kat org yg kte xkenal..kte leh nmpak die pnye reaksi...kerut kening duk pkir sapo dio nie ni hehe

nurul said...

nonieyHanani :hehehe xpa senyum jer drp xknl blh knl yer x?

i am S!L4H.. said...

patut la bdk2 x de kerut2 pon. uishhh
kne senyum selalu ni. hehehhh

bagus la idea mung. haha

nurul said...

s!L4H : hahaaa...awet muda..
renung-renungkan dan selamat beramal.

L.a.D.y J.u.j.A said...

tp law senyum ble kne mrah dgn lec lg brbaloi2 sonok e kannn..........

nurul said...

L.a.D.y J.u.j.a : hahaha...kalau yang tu kna gelak kuat...